onsdag 25 maj 2016

Giftfritt på nätet

En stor anledning till att jag bloggar är gör att sprida kunskapen om giftminimering. Jag brinner för det här ämnet och vill få andra att också uppmärksammas om alla gifter runtomkring oss.  I det här inlägget har jag därför samlat några av mina guldkorn i jakten på en giftfri tillvaro. Sätt igång att utforska!

 

Facebookgrupper

Giftfria barn
En grupp med fokus på barn och gifter. Här finns alla varianter av plastbantare, från nybörjare till hardcorefolk. Här ställer jag alla mina dumma barnrelaterade frågor och får kloka svar.

Ylle & silke
Bästa stället för att fynda begagnade ullkläder till sonen. Allt för att komma ifrån de miljöskadliga plaggen i polyesterfleece.

Ekoteket
Här fyndar jag begagnade ekokläder och -skor, främst till sonen, men även till mig själv.

 

Affärer online

Lapland Eco Store
Bästa bästa affären som säljer det mesta inom giftfritt och eko. Snabb leverans och bra kundservice!

Ekoleko
Här finns gott om leksaker och annat barnrelaterat. Allt är eko givetvis!

Organic makers
Här handlar jag ingredienser till min hemgjorda hudvård. Bivax, sheasmör, teatreeolja och annat mysigt. Väl värt ett besök!

 

Bloggar

Saras eviga
En kvinna som bland annat jobbar med att föreläsa om giftminimering. Hon har många bra enkla och handfasta tips på hur man kan bli mer giftmedveten.

Good enough Tess
Uppdateras rätt sällan numera, men påminner lite om Saras eviga. Mycket läsvärd!

Kemikaliepappan 
Bloggar mycket om forskningsresultat och tester av diverse produkter och diskuterar dem ur ett giftperspektiv. Han sammanfattar ofta tester från Råd och Rön, vilket är smidigt om man, som jag, inte orkar läsa själv.

Underbara Clara
Hon är min stora second handinspiration! Clara handlar mycket second hand och har ett fantastiskt fint hem! Hon och hennes man har egna höns och driver dessutom eget jordbruk. Hon är fantastisk helt enkelt!

Avslutar med en bild på den största anledningen till att jag giftminimerar, mitt fantastiska barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar