måndag 23 maj 2016

Vad som hände med byxorna

För en tid sen så skrev jag om mitt problem med stinkande second handbyxor som luktade parfym. Jag fick flera tips på vad jag kunde prova för knep för att bli av med lukten. Min pappa föreslog att jag skulle lägga byxorna i en påse med kaffe i något dygn och sen tvätta dem på nytt. Kaffe ska tydligen vara ett husmorsknep som drar till sig dålig lukt. Jag använde snabbkaffe, för det höll ändå på att bli gammalt. Jag hällde i ca 2 dl (mängden gissade jag bara) i en plastpåse och så stoppade jag ner byxorna, blandade runt lite och lät det ligga och gotta sig i två dygn. Sent tvättade jag dem på nytt och tro på fan, det funkade! De luktar inte kaffe över huvud taget och parfymlukten är i det närmaste helt borta. Så skönt! 

Lägligt nog så kom värmen tillbaka lagom tills byxorna var funktionsdugliga igen. Succé!

Min cooling som äntligen kan använda nya byxorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar