torsdag 19 maj 2016

Giftfri kramkompis

Som de flesta barn så har Sander en hel hög med gosedjur av olika slag. De har en sak gemensamt, nämligen att de innehåller polyester. Plast, med andra ord. Jag har såklart tvättat allihopa för att få bort så mycket dumheter som möjligt ur dem, men jag känner ändå att det känns jobbigt att han gosar med plast när vi i övrigt kämpar så hårt med att rensa bort plasten. 

På en köp- och säljsida hittade jag en annons från en kvinna som sålde Waldorfdockor, tillverkade i bomullsvelour och stoppade med ull, 100 % ekologiskt material. Givetvis slog jag till! Idag låg dockan och väntade i brevlådan, tillsammans med en liten extra docka som vi fick eftersom leveransen dröjde ett tag. De är så fina! Framförallt när jag vet att de är helt giftfria. Sander har lärt känna dockorna under dagen och vid läggning fick den ena äran att få sova i hans säng :)

Underbart söta!

Bästa sovkompisen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar